Експорт українського зерна через румунський чорноморський порт Констанца, за перші шість місяців 2024 року впав на 43,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року до 4,24 млн т, оскільки Україна тепер може покладатися виключно на свої порти. Про це повідомляє MarineLink.
Після початку повномасштабної війни рф проти України в 2022 році порт Констанца був основним альтернативним маршрутом для України для перевезення зерна. Порт отримав приплив із фондів Євросоюзу для збільшення пропускної спроможності.
Порт є важливим альтернативним маршрутом для зерна, що надходить до Румунії. Україна тепер менше залежить від Констанци через новий судноплавний коридор, який вона запустила в серпні 2023 року. Він починається з Одеси і простягається уздовж західного узбережжя Чорного моря, поблизу Румунії та Болгарії. Україна запустила цей маршрут після того, як рф вийшла з угоди про безпечний експорт зерна за посередництва ООН.
Румунія є великим експортером зерна в ЄС. Порт Констанца обробляє вантажі з самої Румунії та її сусідів, які не мають виходу до моря, включаючи Сербію, Угорщину та Молдову. Українські виробники заявили, що очікується, що сукупний експорт зернових і олійних культур у 2024/25 році становитиме близько 60 млн т. Це майже стільки ж, скільки у 2023 – 2024 роках.
Як писав AgroPolit.com, Україна відновлює експортні позиції в аграрному секторі. Також Румунія створила нову якірну стоянку для українського зерна.
Джерело: AgroPolit.com