Після війни, проведення відповідних реформ та завершення процесів відбудови Україна зможе стати чи не найважливішим транспортним хабом Європи. Про це повідомляє RAIL.insider.
Це можливо завдяки реалізації свого потенціалу як транзитної країни. Суттєвою перешкодою для швидкого та ефективного залізничного сполучення з ЄС є різна ширина колій: українська колія має ширину 1520 мм, а європейська – 1435 мм. Це суттєво ускладнює як пасажирські, так і вантажні перевезення, сповільнюючи їх.
Водночас за останні два роки Укрзалізниця налагодила співпрацю з німецькими та американськими партнерами для розбудови колії європейського типу в Україні. У вересні 2022 року було підписано Меморандум про взаєморозуміння з Deutsche Bahn, а у 2023 році будівництво євроколії від станції Мостиськ до залізничної станції Скнилів, на околиці Львова підтримали USAID.
Одна з зон майбутнього зростання – розширення мережі. Адже покриття країни коліями нерівномірне. Водночас, українська портова інфраструктура до війни була однією з найбільш перспективних. Але у 2021 році українські порти працювали лише на 50% потужності. Перспективним напрямком для розвитку галузі аналітики вважають порти Дунайського кластеру.
Як писав AgroPolit.com, Данія та Україна почали разом розвивати експортну логістику. Також Україна та Британія готуються до цифрової торгівлі